fredag, maj 30, 2008

Tomatflaska i badrumsfönstret


Tomatplantan i petflaskan (beskrivning i ett av mina första inlägg) håller på att växa ur. Och ogräset också. :) Jag slet bort överdelen av flaskan, den som var avskuren och tillbakatejpad, så tomaten fick stå ute på trappan och sola sig i det fina vädret. Men vinden slet i den sköra växten och jag tänkte att den behövde ett stöd. Stack ner en pinne att luta sig mot och tog tag i stjälken som omedelbart gick av. I en av växthusböckerna hart jag läst att tomater är tåliga och kan behandlas ganska hårt men jag är inte beredd att hålla med. Den här beskärningen var nog mer än tomaten tålde.

1 kommentar:

Anonym sa...

...stackars lilla plantan ;)...men du, det finns en eller två här som behöver nytt hem, vet inte vart alla mina ska få plats, bara hojta till...och lycka till på nästa sväng upp till sjukhuset, vilket äventyr det blev! :)