tisdag, maj 06, 2008

Växthuset är inhandlat


Ett styck växthus är köpt, ca sex kvadrat och fyrkantigt. Fyra och ett halvt tusen gick det på, det var det billigaste vi hittade som verkade vettigt och i rätt storlek. Hemma på fönsterblecket står tomatplantor, nejlikor, något som ska föreställa gurka, små små plantor som enligt förpackningen ska bli jordgubbar, stockrosor, pumpor och några jordhögar märkta "rudbeckia". Allt frösått och av skiftande kvalitet. Men till att börja med måste man så klart se till att det finns någonstans att parkera växthuset. Alltså åker traktorn fram för att göra plats (utöka trädgården). Långt bak i bild syns en av trädgårdskomposterna, den mörka fyrkanten.

Med min några år gamla Nikon-kamera uppskattar jag nog makroläget bäst, så här kommer en bild på vad som ska bli en pumpa när den blir stor. Ganska vinglig är den, vill nog komma ut snart. Men än är det långt tills växthuset står färdigt. Vi får se om det hinner bli någon skörd i år.

Namnet på min blogg - Agronompantomim - ska syfta på det som sker när någon låtsas vara trädgårdsmästare, antagligen jag då. Och på bloggen ska ni få följa arbetet med att få en politiskt korrekt tomatpaj mm, biologiskt hemlagad. Missa inte fortsättningen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskling! Vilken otroligt fin blogg du gjort.

Lilla B sa...

Grattis till växthuset! Nu börjar det roliga med odling!
Har haft mitt i ungefär 15 år. Efter en tid tyckte jag det blev för litet och förlängde det med ett par sektioner.
Ler lite åt ditt val av bloggtitel. AgronomPantomim. Jag valde Lilla B. För Stora A kan bara den kalla sig som är en Riktig Trädgårdsmästare.

Anonym sa...

Tänk vilka oanade talanger du har. Foto visste jag men inte att du har så gröna fingrar... Längtar redan efter skördefesten, för släkten får väl komma?! Är även sugen på badtunnan man hört om ;)
Kram Linda