onsdag, juni 25, 2008

Svalorna continues

Idag när jag cyklade till jobbet flög en liten fågel rätt in i framhjulet. Den kom från höger, kanske skulle jag ha väjat men jag såg den försent. Den låg blickstilla på marken sen fladdrade den till och låg sen still igen. Vad ska man göra? Förkorta lidandet? Skulle jag kört över den igen eller stampat på den, höra den lilla kroppen krossas under skon.
Otäckt var det och till slut cyklade jag vidare, med både ekrar och samvetet befläckat.

Mina problem med svalorna fortsätter. Upptäckte nyligen det här boet i bastubygg- naden. Det snyggaste boet de har byggt hittills, skålformat, utan ägg och illaluktande när jag stod på en stol och skrapade bort det. Fågelinfluensa here I come.
Har i alla fall lärt mig det bästa sättet att få bort dem. Glöm det där med fågelskrämmor av olika slag, det bästa är att se till att platsen blir ogästvänlig som bostad. Jag satte dit en pappskiva, men den petade de ner. Hämtade en brädbit och kilade fast. Försök bygga bo nu om ni kan!

Inga kommentarer: