onsdag, september 24, 2008

Bullrace

Den 4 oktober är det kanelbullens dag. Tillsammans med några bakglada vänner brukar vi ha storbak (många bullar, stora bullar eller bara en stor bak). I år bakade vi lite i förväg för att ha bullarna på plats när dagen väl infaller så att säga. Vi brukar variera fyllningen med mycket fantasi och vinnare är allting med choklad i och särskillt ihop med mandelmassa, den är överlägsen. Denna gång provade vi med bl a nutella och hallonsylt. Tips till den som vill prova bullrace är att förutom att köpa in alla ingredienser se till att ha gott om fryspåsar till packetering av färdiga alster samt ha tunna lätta kläder, det blir ohyggligt varmt när ugnen är igång hela tiden.
Se vad kvällens övningar gav!

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Det såg fint ut! Har tvärslutat att baka bullar efter att ha "förbullat" mig en gång. När mina 3 barn alla bodde hemma och var i bullätaråldern fick jag för mig att baka just kanelbullar i sån mängd att det skulle räcka hela sommaren. Bakade under en vecka 1000 bullar. Det gick åt 10 liter mjölk.
Fy helvete - efter den veckan har jag inte bakat så mycket som en endaste kanelbulle.
Men jag äter gärna. Mycket gärna.

Ida sa...

Dom kallar mig bullfürher. Jag hamnar lätt i effektiviseringssnurran och vill aldrig sluta baka. Som kaminmannen.

Lilla B sa...

BullFührer! Underbart!

Linda sa...

Mmm bullar!! =)) såg att du och andreas kommenterat några gånger, tack! =)såg det för några dagar sen.Hoppas allt är bra!