tisdag, september 16, 2008

Avveckling av växthuset

På grund av all mossa och sist även mögel i växthuset hade jag satt ner bevattningen till en gång om dagen. Men nu såg jag att en tomat hade spruckit så jag ställde upp apparaten till två gånger igen. Veckans kallaste temperatur i växthuset är 2,1 grader och nu vill jag inte chansa så mycket längre (det finns de som värmer upp sitt växthus men jag försöker vara politiskt korrekt och klimatsmart och då känns det helt fel att använda något annat än solen). Plockade in de tomater som har lite storlek och lät de små sitta kvar, de har ju ändå växt de senaste dagarna. Grävde upp physalisen, en liten tomatplanta, en paprika och chilin. Dessa bor nu inomhus. På bilden syns den stackars chiliplantan, nu i ett fönster i torr inomhusmiljö.

1 kommentar:

Lilla B sa...

Jag ska också ta hand om det sista användbara i växthuset. Alldeles för dyrt att värma upp och förlänga med någon vecka.
Dt har varit en skitsäsong i år - nästa sommar kommer nog att bli bättre.
Mer tomater åt folket!