måndag, september 08, 2008

Angrepp

Åt upp den andra tomaten i lördags. Den la sig skivad på en hamburgare ihop med lite hemgjord basilika. På natten var det 0,3 grader ute och 2,3 i växthuset. Tomaterna och paprikan växer ju fortfarande så jag bestämde mig för att ge dem några dagar till. Men jag tog in den automatiska fönsteröppnaren som inte tål frost. Tror inte växterna kommer dö av för mycket värme denna veckan. I övrigt går det inte så bra. Chiliplantan möglar och kolla här hur ärtskidorna blir, så här ska det väl inte vara?

2 kommentarer:

Lilla B sa...

Tror att alla som odlar i växthus förtvivlar över mögelangrepp i år. Det går inte att vädra ut fuktigheten när det är lika eländigt utanför. Det blir nog bättre nästa år.

Anonym sa...

Men blä! Vad tråkigt....våra ärtskidor is no more, ligger i magen liksom, men du kan få en eller två spanskpeppar av mig, superstarka små rackare :) Ikväll åker physalis och chiliplantor in, jag hoppas de överlever tempskillnaden för det var bara 2 grader ute i natt. burr! Och tomaterna oxå förresten, ska göra som LillaB tippsade, lägga dem mörkt. :)