tisdag, augusti 12, 2008

OS

Jag tycker att betraktande av andra personers idrottsutövning helt saknar mening. Har försökt att engagera mig i fotbollsmatcher på TV när man får dricka öl till men det går inte. Jag kan bara inte koncentrera mig och tankarna vandrar iväg på annat. Nu har jag börjat acceptera min åsikt och vänjer mig vid sportsligt utanförskap. Hela Sverige verkar dela ett intresse som jag inte har. Dagens fotbollsmatch på radion var lika givande som att lyssna på nyheter på finska i Finland, alla fattar utom jag. Så när kollegorna skruvade upp volymen ploppade jag in egna hörsnäckor och lyssnade på P1. Ganska härligt ändå att få befinna sig i en helt egen värld mitt bland alla andra människor.
På kvällen packade jag och sambon med oss spaghetti och köttfärssås och knatade iväg upp på ett berg med fin utsikt över en sjö.

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Här i huset struntar vi totalt i alla sportsändningar och överlever förträffligt trots det.
Vilket vackert foto och vilken fin sjö.

Anonym sa...

Åhå vilken utsikt! Ska försöka lura med mig H på en tur dit :)

Ida sa...

Det är en helt fantastisk plats som alla borde besöka. I alla fall de som bor i närområdet. Guideboken med karta och vägbeskrivning ligger på mitt skrivbord.