lördag, juni 27, 2009

Gammalt möter nytt

Igårkväll satt jag och lapade sol på en bänk på torget med några vänner efter avslutad mjukglassförtäring. En okänd ålderman - glad men till synes opåverkad - stapplade fram till mig och sa "Om just du kom fram till Ring så spelar vi, vilken låt skulle du önska då?". Jag tyckte det var svårt att svara så där på direkten så jag sa att jag skulle nog funderat ut en bra låt innan jag ens ringde. Försent när han lika glatt gått iväg insåg jag att det varit roligare att svara ungdomligt kaxigt att jag laddar ner musik på internet istället för att ringa till Sveriges Radio när jag vill höra en låt.
Sen funderade vi över om Ring så spelar vi fortfarande finns kvar. Marknaden för inpelad musik har förändrats ganska kraftigt sen programmet startade. Det skulle vara roligt att höra debatten om Ring så spelar vi som ett alternativ till illegal nerladdning. :)

Imorse vaknade jag av bortresta sambons klockradio till programmet Ring så spelar vi...

Inga kommentarer: