tisdag, mars 03, 2009

Gråsiska med vänner

Nu tror ni att jag har photoshopat men jag fick faktiskt den geniala idén att sätta kameran bakom kikaren.

Det är inte bara domfrun som ätit från marken, en annan liten grå krabat med illröd fläck i pannan knatar också omkring under syrenen. Jag funderade över vad det kunde vara innan jag kom på att jag sett en liknande i Kirstis naturblogg (se länk till höger) där den kallades gråsiska. På stora bilden sitter den för en gångs skull i trädet och i sällskap av två blåmesar och två talltitor.

3 kommentarer:

Niklas Aronsson sa...

Hallå igen! :-)

En av fåglarna på bilden är en svartmes. Du känner igen den på att den är vit i nacken.

Svårt att säga om det är en- eller taltita på bilden. Långt avstånd.

Keep up the good work!!!

Anonym sa...

Vad kul! Helt klart är det gråsiska du har där! Och en av fåglarna på stora fotot är, vad jag kan se, med 99,9% säkerhet en svartmes! (Den som sitter i jämnhöjd med gråsiskan och böjer huvudet neråt så att den vita nackfläcken syns..) Du har ju ett rikt fågelliv hos dig! :)
Önskar en fin vecka!
/Kirsti

Ida sa...

Hur f-n kan ni se det? Var inte det en talltita förra veckan?
Jag har uppenbarligen mycket kvar att lära... :)