måndag, november 22, 2010

Kladdig bebis

Det var ett tag sen jag skrev sist och jag har nu påbörjat min andra vecka av föräldraledighet.
Förra tisdagen gjorde jag misstaget att mata barnet med pyttelite av Sempers bröstmjölksersättning. "Ej för invärtes bruk" borde det stå på förpackningen eftersom det rinner rakt igenom och vårt blöjkonto tillfälligt har tredubblats. Det går inte över och nu har han varit lite grinigare än vanligt samt dreglar som en tok så jag funderar över om det är tänder som vill ut.
Som tur är kan man hitta bot och inspiration hos Chamomilla, bättre än många av nätets faktasidor.
Nu ska jag prova att koka och mixa morot.

1 kommentar:

Camilla sa...

Kul att ni ska prova puré! Jag har i lite bröstmjölk och en liten klick Smör- & Rapsolja. Julia gillar det skarp :)

Hoppas killen blir bättre i magen!