lördag, februari 06, 2010

Snö

Snön bara fortsätter att vräka ner och har hittills inte släppt från hustaket en enda gång. Så idag har den skottats ner för hand med säkerhetsselar och hela baletten. Jag har tagit bort snön från taket på växthuset, för tredje gången i år. Nu ligger den på sidorna och räcker ända upp till taket istället. Vet inte om det blev bättre, jag får väl skotta runt om nu då. Och bara svansen på rondellhunden sticker upp.
Men vi har haft en fantastiskt fin dag, första fina vårvinterdagen.
Jag tror bestämt det blir våfflor ute i solen imorgon.

1 kommentar:

Ebba sa...

Jag är nyfiken, bor du i eget hus och hur stor är trädgården? Själv bor jag och sambon i lägenhet i utkanten av Stockholm men på sikt vill vi båda bo i hus utanför någon annan stad. Stockholm är för dyrt :) Jag skulle gärna bo i Hälsingland, tex, där min familjs sommarhus är. Men blir kanske hus utanför stad i Mälardalen... Måste vara härligt att ha eget växthus och växter att pyssla med som man kan utveckla under en längre tid. Jag pysslar med de 30 krukväxterna istället... / Ebba på Holkbloggen (länkar dock till min personliga blogg här)