söndag, april 19, 2009

En helg full av holking


Jag plockade ner den holken som hack- spetten förstorat hålet på. Istället satte jag upp en nygjord vit holk (bilden till höger) på tallen framför huset igår eftermiddag. I morse när jag tittade ut såg jag två småfåglar som var på visning och kröp in i hålet. Sjönära läge, då är det lättsålt! Den gamla holken fick en ny ytterdörr (bilden till vänster) och sen en ny placering. Hittade även en holk från före min tid som hackspetten gett en rejäl omgång. Den fick en helt ny framsida (bilden längst ner). Hoppas att detta fungerar, att holkarna inte är helt körda bara för att hackspetten bott där.

Som ni ser ligger isen fortfarande på sjön. Rondellen har smält bort och jag har tagit in skylten och rondellhunden för säsongen.

1 kommentar:

Lilla B sa...

Ska sätta upp en hoper nya holkar nu till helgen. Hackspetten slet hårt förra året och förstörde de gamla.