måndag, juli 21, 2008

Upprensning

Första dan på jobbet efter semestern. Har kopplat bort allt, är det kod eller nyckel till entrén? Visste inte när jag börjar på morgonen och är inte tillräckligt engagerad för att ta reda på det. Chansade och det blev en kvart för sent. De andra kompenserade detta med att gå hem en kvart för tidigt.

Jag har rensat bort några liter ogräs och tjuvat tomaterna. Det är det lilla skottet som kommer upp i bladvecken som ska bort, men på vissa ställen var det nya skottet större än den första grenen och då vet jag inte vad som gäller.
Jag har bundit upp tomaterna som hade lagt sig ner, därför är de lite krokiga. Jag fäste ett bomullssnöre mellan två skruvar i taket och på detta sitter ett snöre för varje planta där tomaten är uppsnurrad. Scrolla ner och jämför med gårdagens bild och den före semestern.

2 kommentarer:

Lilla B sa...

En tips som du kan strunta i om du vill. Du behöver inte snurra upp tomaterna så där flitigt. Det finns en risk att du stryper till dem när stammen blir grövre. Snurra bara såpass att de inte faller åt sidan.
Om tjuvskottet har tagit sig bättre än huvustammen kan du fortsätta och ha det som stam istället. Knipsa av det andra bara. Inget är heligt i tomatodling!!

Ida sa...

Okej, jag snurrar om dem lite lösare. Vill inte de ska dö nu efter allt pyssel. :) Tack!